STOWARZYSZENIE ZIEMI GRODZISKIEJ LEADER
Dyrektor Departamentu Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich
w imieniu Zarządu Województwa Wielkopolskiego na wniosek
Lokalnej Grupy Działania Stowarzyszenie Ziemi Grodziskiej „LEADER”
informuje o możliwości składania za pośrednictwem Lokalnej Grupy Działania Stowarzyszenie Ziemi Grodziskiej „LEADER”
wniosków o przyznanie pomocy
w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014 – 2020,
**********************************************************
INFORMACJE
Biuro Zarządu Stowarzyszenia Ziemi Grodziskiej Leader
z dniem 01 września 2009r., działa na terenie Grodziska Wielkopolskiego
w budynku Promessy (Ośrodek Pomocy Społecznej)
przy ul. Powstańców Chocieszyńskich 23F
II piętro
Funkcję Dyrektor Biura Zarządu Stowarzyszenia pełni
Pani Maria Salomon
adres e-mail : m.salomon@szgleader.pl
Funkcję Specjalisty ds. Lokalnej Strategii Rozwoju pełni
Pani Katarzyna Piskorska
adres e-mail : k.piskorska@szgleader.pl
Kontakt : Stowarzyszenie Ziemi Grodziskiej Leader
tel. 61 227 12 16
Biuro Zarządu Stowarzyszenia Ziemi Grodziskiej Leader funkcjonuje od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00 - 15.00
KOMUNIKAT
Wydziału Komunikacji Starostwa Powiatowego
w Grodzisku Wielkopolskim
ZMIANY PRZEPISÓW W ZAKRESIE REJESTRACJI POJAZDÓW !
Przypominamy, że od 1 stycznia 2024r. zmieniają się przepisy w zakresie rejestracji pojazdów!
Właściciel pojazdu będzie obowiązany złożyć wniosek o jego rejestrację w terminie 30 dni od dnia:
1. Nabycia pojazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
2. Dopuszczenia do obrotu przez organ Krajowej Administracji Skarbowej pojazdu sprowadzonego z terytorium państwa niebędącego państwem członkowskim Unii Europejskiej;
3. Sprowadzenia pojazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej z terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej.
W przypadku nabycia pojazdu w drodze spadku termin 30 dni, biegnie od dnia prawomocnego orzeczenia sądu o stwierdzeniu nabycia spadku albo sporządzenia aktu poświadczenia dziedziczenia.
W przypadku nabycia pojazdu, przez przedsiębiorcę prowadzącego działalność gospodarczą w zakresie obrotu pojazdami, wniosek o rejestrację pojazdu należy złożyć w terminie 90 dni.
Niezłożenie wniosku o rejestrację pojazdu, w wymaganym ustawowo terminie:
1. NIEPRZEKRACZAJĄCYM 180 dni, podlega karze pieniężnej w wysokości 500 zł za wyjątkiem przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w zakresie obrotu pojazdami, dla których kara pieniężna wynosi 1 000 zł.
2. PRZEKRACZAJĄCYM 180 dni, podlega karze pieniężnej w wysokości 1 000 zł za wyjątkiem przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w zakresie obrotu pojazdami, dla których kara pieniężna wynosi 2 000zł.
Ponadto, nadal na właścicielu pojazdu zarejestrowanego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej spoczywa obowiązek zawiadomienia starosty, w terminie 30 dni, o:
1. zbyciu pojazdu;
2. zmianie stanu faktycznego wymagającej zmiany danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym.
Niezawiadomienie starosty o zbyciu pojazdu, w wymaganym terminie podlega karze pieniężnej w wysokości 250 zł.
Zgodnie z ww. przepisami, od 1 stycznia 2024r. zawiadomienia o zbyciu pojazdu dokonuje się u starosty właściwego ze względu na miejsce zamieszkania (siedzibę) lub czasowego zamieszkania.