Informacje o koronawirusie
Szanowni Mieszkańcy Powiatu Grodziskiego!
W związku z wprowadzeniem na obszarze kraju zagrożenia epidemicznego, od poniedziałku 16 marca 2020 roku Starostwo Powiatowe w Grodzisku Wielkopolskim oraz jednostki organizacyjne Powiatu Grodziskiego, będą niedostępne dla interesantów.
W tym czasie, obsługa interesantów zarówno w Starostwie Powiatowym jak i w jednostkach organizacyjnych Powiatu, będzie prowadzona w formie elektronicznej lub za pośrednictwem korespondencji pocztowej.
W ważnych sprawach prosimy o kontakt telefoniczny lub mailowy:
Wszystkie numery telefonów i adresy mailowe do poszczególnych Wydziałów są dostępne na naszej stronie internetowej: https://pgw.pl/wydzialy.html
lub w Biuletynie Informacji Publicznej: http://bip.pgw.pl/m,5703,informacje-podstawowe.html
Numery telefonów i adresy mailowe jednostek organizacyjnych Powiatu:
W siedzibie Starostwa Powiatowego w Grodzisku Wielkopolskim, zostaną wystawione skrzynki podawcze na korespondencję (bez możliwości potwierdzenia przyjęcia korespondencji), zachęcamy jednak do korzystania z dostępnych form korespondencji elektronicznej oraz kontaktu telefonicznego.
W przypadku przekroczenia w dniach 15-25 marca (okres ten może zostać wydłużony, w zależności od rozwoju sytuacji epidemiologicznej w kraju), 30-dniowego terminu rejestracji lub nabycia/zbycia pojazdu, nie będą nakładane kary finansowe. W sytuacjach pilnych, jesteśmy do Państwa dyspozycji, po uprzedniej konsultacji telefonicznej.
Zawieszone zostaje osobiste udzielanie porad prawnych, przez prawników w punktach nieodpłatnej pomocy prawnej, we wszystkich punktach udzielania porad prawnych, na terenie Powiatu Grodziskiego.
Informacje na temat dyżurów oraz numerów telefonów, znajdą Państwo pod adresem:
https://bip.pgw.pl/Article/get/id,52554.html
Jednocześnie przekazuję najistotniejsze informacje:
Starosta Grodziski
/-/ Mariusz Zgaiński
KOMUNIKAT
Wydziału Komunikacji Starostwa Powiatowego
w Grodzisku Wielkopolskim
ZMIANY PRZEPISÓW W ZAKRESIE REJESTRACJI POJAZDÓW !
Przypominamy, że od 1 stycznia 2024r. zmieniają się przepisy w zakresie rejestracji pojazdów!
Właściciel pojazdu będzie obowiązany złożyć wniosek o jego rejestrację w terminie 30 dni od dnia:
1. Nabycia pojazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
2. Dopuszczenia do obrotu przez organ Krajowej Administracji Skarbowej pojazdu sprowadzonego z terytorium państwa niebędącego państwem członkowskim Unii Europejskiej;
3. Sprowadzenia pojazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej z terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej.
W przypadku nabycia pojazdu w drodze spadku termin 30 dni, biegnie od dnia prawomocnego orzeczenia sądu o stwierdzeniu nabycia spadku albo sporządzenia aktu poświadczenia dziedziczenia.
W przypadku nabycia pojazdu, przez przedsiębiorcę prowadzącego działalność gospodarczą w zakresie obrotu pojazdami, wniosek o rejestrację pojazdu należy złożyć w terminie 90 dni.
Niezłożenie wniosku o rejestrację pojazdu, w wymaganym ustawowo terminie:
1. NIEPRZEKRACZAJĄCYM 180 dni, podlega karze pieniężnej w wysokości 500 zł za wyjątkiem przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w zakresie obrotu pojazdami, dla których kara pieniężna wynosi 1 000 zł.
2. PRZEKRACZAJĄCYM 180 dni, podlega karze pieniężnej w wysokości 1 000 zł za wyjątkiem przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w zakresie obrotu pojazdami, dla których kara pieniężna wynosi 2 000zł.
Ponadto, nadal na właścicielu pojazdu zarejestrowanego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej spoczywa obowiązek zawiadomienia starosty, w terminie 30 dni, o:
1. zbyciu pojazdu;
2. zmianie stanu faktycznego wymagającej zmiany danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym.
Niezawiadomienie starosty o zbyciu pojazdu, w wymaganym terminie podlega karze pieniężnej w wysokości 250 zł.
Zgodnie z ww. przepisami, od 1 stycznia 2024r. zawiadomienia o zbyciu pojazdu dokonuje się u starosty właściwego ze względu na miejsce zamieszkania (siedzibę) lub czasowego zamieszkania.