Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
Ustawienia

Szanujemy Twoją prywatność. Możesz zmienić ustawienia cookies lub zaakceptować je wszystkie. W dowolnym momencie możesz dokonać zmiany swoich ustawień.

Niezbędne pliki cookies służą do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej i umożliwiają Ci komfortowe korzystanie z oferowanych przez nas usług.

Pliki cookies odpowiadają na podejmowane przez Ciebie działania w celu m.in. dostosowania Twoich ustawień preferencji prywatności, logowania czy wypełniania formularzy. Dzięki plikom cookies strona, z której korzystasz, może działać bez zakłóceń.

Więcej

Tego typu pliki cookies umożliwiają stronie internetowej zapamiętanie wprowadzonych przez Ciebie ustawień oraz personalizację określonych funkcjonalności czy prezentowanych treści.

Dzięki tym plikom cookies możemy zapewnić Ci większy komfort korzystania z funkcjonalności naszej strony poprzez dopasowanie jej do Twoich indywidualnych preferencji. Wyrażenie zgody na funkcjonalne i personalizacyjne pliki cookies gwarantuje dostępność większej ilości funkcji na stronie.

Więcej

Analityczne pliki cookies pomagają nam rozwijać się i dostosowywać do Twoich potrzeb.

Cookies analityczne pozwalają na uzyskanie informacji w zakresie wykorzystywania witryny internetowej, miejsca oraz częstotliwości, z jaką odwiedzane są nasze serwisy www. Dane pozwalają nam na ocenę naszych serwisów internetowych pod względem ich popularności wśród użytkowników. Zgromadzone informacje są przetwarzane w formie zanonimizowanej. Wyrażenie zgody na analityczne pliki cookies gwarantuje dostępność wszystkich funkcjonalności.

Więcej

Dzięki reklamowym plikom cookies prezentujemy Ci najciekawsze informacje i aktualności na stronach naszych partnerów.

Promocyjne pliki cookies służą do prezentowania Ci naszych komunikatów na podstawie analizy Twoich upodobań oraz Twoich zwyczajów dotyczących przeglądanej witryny internetowej. Treści promocyjne mogą pojawić się na stronach podmiotów trzecich lub firm będących naszymi partnerami oraz innych dostawców usług. Firmy te działają w charakterze pośredników prezentujących nasze treści w postaci wiadomości, ofert, komunikatów mediów społecznościowych.

Więcej
Wtorek, 17 września 2024
Imieniny: Justyna, Narcyz, Franciszek
pochmurno
25°C

Podpisanie umowy z Wykonawcą

znaki-UE  

Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej Powiatu Grodziskiego - podpisanie umowy z wykonawcą robót budowlanych

 

W dniu 15 marca 2023r. w Starostwie Powiatowym w Grodzisku Wlkp. władze Powiatu Grodziskiego podpisały umowę z firmą Inare Sp. z o.o. z Krakowa na wykonanie robót budowlanych w ramach zadania pn. „Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej Powiatu Grodziskiego”.

Wartość kontraktu to kwota 9.161.401,99 zł. Powiat Grodziski na powyższy projekt otrzymał dofinansowanie w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020 wysokości 5.605.101,95 zł. Wykonawca ma 6miesięcy  na wykonanie inwestycji.

Termomodernizacja obejmie 2 budynki.

Przedmiotem projektu jest przeprowadzenie prac termomodernizacyjnych w:

-  „małym” budynku Liceum Ogólnokształcącego im. J. Słowackiego w Grodzisku Wielkopolskim oraz 

-  budynku Zespołu Szkół Technicznych im. E. Kwiatkowskiego w Grodzisku Wielkopolskim

 

W ramach zadania zostanie wykonany m.in. następujący zakres prac:

1) Termomodernizacja małego budynku Liceum Ogólnokształcącego im. J. Słowackiego w Grodzisku Wielkopolskim, w ramach której zostaną wykonane m.in. :

- ocieplenie ścian wewnętrznych oddzielających pomieszczenia ogrzewane od nieogrzewanych na piętrze, w tym usunięcie starej warstwy farby i tynku, montaż systemu ocieplenia, malowanie farbami, 

- ocieplenie ścian zewnętrznych od wewnątrz, w tym skucie tynków , oczyszczenie i przygotowanie podłoża, uzupełnienie spoin zaprawą cementowo – wapienną, zagruntowanie podłoża, montaż warstwy ocieplenia, malowanie;

- wymiana drzwi;

- wymiana okien;

- ocieplenie stropu nad  parterem w pomieszczeniach nieogrzewanych wełną mineralną w tym oczyszczenie powierzchni stropu i ułożenie drewnianego rusztu, montaż wełny mineralnej, montaż legarów, ułożenie desek podłogowych. 

- modernizacja instalacji c.o. wraz z wymianą źródła ciepła:

a.    wymiana źródła ciepła na hybrydową pompę ciepła (pompa ciepła typu powietrze/woda i kocioł gazowy kondensacyjny współpracujące ze sobą w sposób równoległy

b.    wymiana kotła gazowego na kocił kondensacyjny nowej generacji

c.   wykonanie przewodu kominowego ze stali szlachetnej dla kotła gazowego

d.    montaż głowic termostatycznych

- modernizacja systemu oświetlenia na nowe z oprawami oświetleniowymi o wysokiej sprawności energetycznej, wykonanymi w technologii LED, montaż czujek ruchu dla oświetlenia korytarzy, klatek schodowych i sanitariatów, modernizacja oświetlenia w zakresie czujek ruchu i oświetlenia awaryjnego, wyposażenie budynku w nowe autonomiczne oprawy oświetlenia ewakuacyjnego i kierunkowego z wbudowanymi akumulatorami;

- prace remontowe towarzyszące, w tym:

a. modernizacja elewacji - tynkowanie tynkiem dekoracyjnym mineralnym drobnoziarnistym w kolorze białym; malowanie farbą elewacyjną silikonową;

b. oczyszczenie i malowanie drzwi wejściowych, wymiana uszczelek ościeżnicy i progowych;

c. oczyszczenie, zabezpieczenie farbami antykorozyjnymi oraz malowanie krat w oknach;

d. wypełnienie nową blachą płaską aluminiową otworu z wbudowanymi kratkami wentylacyjnymi, montaż nowych kratek wentylacyjnych;

e. demontaż i ponowny montaż rur spustowych;

f. naprawa posadzek po pracach elektrycznych w pomieszczeniach gdzie występują gniazda komputerowe;

g. wykonanie instalacji technicznej komputerowej, systemu sygnalizacji włamania  i napadu oraz systemu monitoringu;

h. wymiana parapetów wewnętrznych;

i. naprawa schodów, wyremontowanie i odmalowanie murków przy tylnym wejściu do LO.

2) Termomodernizacja budynku Zespołu Szkół Technicznych im. E. Kwiatkowskiego w Grodzisku Wielkopolskim, w ramach której zostaną wykonane m.in.:

- ocieplenie ścian zewnętrznych „starszej” części szkoły i nowej części szkoły  metodą BSO z użyciem styropianu 

- ocieplenie ścian fundamentowych płytami styropianowymi wodoodpornymi;

- ocieplenie stropodachu; 

- wymiana drzwi;

- wymiana okien i luksferów;

- modernizacja instalacji c.o. i c.w.u. wraz z wymianą źródła ciepła obejmująca:

a. zmiana sposobu wytwarzania c.w.u. na układ pompa ciepła i kocił gazowy kondensacyjny

b. wykonanie nowej technologii kotłowni opartej o układ hybrydowy (montaż układu pomp ciepła typu powietrze/woda zasilanych elektrycznie i kotła kondensacyjnego pracującego w kaskadzie)

c. wymiana instalacji  c.o. oraz wymiana grzejników i wprowadzenie zaworów termostatycznych

- montaż instalacji fotowoltaicznej na dachu budynku;

- modernizacja systemu oświetlenia nowe z oprawami oświetleniowymi o wysokiej sprawności energetycznej, wykonanymi w technologii LED, montaż czujek ruchu dla oświetlenia korytarzy, klatek schodowych i sanitariatów, modernizacja oświetlenia w zakresie czujek ruchu i oświetlenia awaryjnego, wyposażenie budynku w nowe autonomiczne oprawy oświetlenia ewakuacyjnego i kierunkowego z wbudowanymi akumulatorami;

- prace towarzyszące termomodernizacyjne (niezbędne do wykonania usprawnień wskazanych w audycie energetycznym):

a. demontaż rur spustowych i montaż nowych z blachy tytanowo-cynkowej;

b. wykonanie nowych obróbek blacharskich z blachy tytanowo-cynkowej;

c. zmiana instalacji odgromowej;

- prace modernizacyjne towarzyszące, w tym:

a. malowanie ścian wewnętrznych (pomieszczeń w budynku);

b. wykonanie instalacji technicznej komputerowej, systemu sygnalizacji włamania i napadu, radiowęzła oraz systemu monitoringu;

c. wykonanie projektu i przyłączenie nowego kabla zasilającego zgodnie z warunkami ENEA przyłączenia do sieci;

d. naprawa posadzek po pracach elektrycznych w pomieszczeniach gdzie występują gniazda komputerowe;

e. naprawa kominów;

f. wymiana parapetów wewnętrznych;

g. wyremontowanie i odmalowanie murku przy bocznym wejściu do szkoły od 
ul. 3 Maja.

W ramach projektu realizowany będzie również nadzór inwestorski nad zadaniem, który będą pełnić:

1.       Jan Kielar – nadzór w specjalności konstrukcyjno – budowlanej – Kierownik Zespołu Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego;

2.       Tomasz Słupiński – nadzór w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych, kanalizacyjnych i gazowych;

3.       Krzysztof Jędrzejczak –nadzór w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.

Wartość całości nadzoru inwestorskiego to kwota 85.782,00 zł.

Włącz powiadomienia WebPush
Dziękujemy, teraz zawsze będziesz na bieżąco!
Przeglądasz tę stronę w trybie offline.
Przeglądasz tę stronę w trybie online.
Powiat Grodziski

KOMUNIKAT
Wydziału Komunikacji Starostwa Powiatowego
w Grodzisku Wielkopolskim

ZMIANY PRZEPISÓW W ZAKRESIE REJESTRACJI POJAZDÓW !

Przypominamy, że od 1 stycznia 2024r. zmieniają się przepisy w zakresie rejestracji pojazdów!

Właściciel pojazdu będzie obowiązany złożyć wniosek o jego rejestrację w terminie 30 dni od dnia:
1.     Nabycia pojazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
2.  Dopuszczenia do obrotu przez organ Krajowej Administracji Skarbowej pojazdu sprowadzonego z terytorium państwa niebędącego państwem członkowskim Unii Europejskiej;
3.     Sprowadzenia pojazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej z terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej.
W przypadku nabycia pojazdu w drodze spadku termin 30 dni, biegnie od dnia prawomocnego orzeczenia sądu o stwierdzeniu nabycia spadku albo sporządzenia aktu poświadczenia dziedziczenia.
W przypadku nabycia pojazdu, przez przedsiębiorcę prowadzącego działalność gospodarczą w zakresie obrotu pojazdami, wniosek o rejestrację pojazdu należy złożyć w terminie 90 dni.
Niezłożenie wniosku o rejestrację pojazdu, w wymaganym ustawowo terminie:
1.     NIEPRZEKRACZAJĄCYM 180 dni, podlega karze pieniężnej w wysokości 500 zł za wyjątkiem przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w zakresie obrotu pojazdami, dla których kara pieniężna wynosi 1 000 zł.
2.     PRZEKRACZAJĄCYM 180 dni, podlega karze pieniężnej w wysokości 1 000 zł za wyjątkiem przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w zakresie obrotu pojazdami, dla których kara pieniężna wynosi 2 000zł.
Ponadto, nadal na właścicielu pojazdu zarejestrowanego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej spoczywa obowiązek zawiadomienia starosty, w terminie 30 dni, o:
1.    zbyciu pojazdu;
2.    zmianie stanu faktycznego wymagającej zmiany danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym.
Niezawiadomienie starosty o zbyciu pojazdu, w wymaganym terminie podlega karze pieniężnej w wysokości 250 zł.
Zgodnie z ww. przepisami, od 1 stycznia 2024r. zawiadomienia o zbyciu pojazdu dokonuje się u starosty właściwego ze względu na miejsce zamieszkania (siedzibę) lub czasowego zamieszkania.