Powiat Grodziski w czerwcu 2024 r. podpisał umowę ze Skarbem Państwa, w imieniu którego działa Centrum Projektów Polska Cyfrowa, o powierzenie grantu w ramach Programu Fundusze Europejskie na Rozwój Cyfrowy 2021-2027 (FERC) – Priorytet II: Zaawansowane usługi cyfrowe, Działanie 2.2 – Wzmocnienie krajowego systemu cyberbezpieczeństwa, Fundusz: Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego (EFFR). Umowa dotyczy realizacji konkursu grantowego „Cyberbezpieczny Samorząd” o nr FERC.02.02-CS.01-001/23 i projektu pn. „Cyberbezpieczny Powiat Grodziski”.
Realizacja projektu pn. „Cyberbezpieczny Powiat Grodziski” ma na celu zwiększenie poziomu cyberbezpieczeństwa w Starostwie Powiatowym w Grodzisku Wielkopolskim. W ramach projektu zaplanowano m.in.: przeprowadzenie audytów, aktualizacje systemu SZBI, zakup urządzeń i oprogramowania informatycznego, szkolenia dla pracowników, kadry zarządzającej i pracowników IT Starostwa. Szkolenia będą miały na celu podniesienie kompetencji pracowników w zakresie cyberbezpieczeństwa.
Okres realizacji projektu zgodnie z umową: czerwiec 2024 r. – czerwiec 2026 r.
Miejsce realizacji projektu: Starostwo Powiatowe w Grodzisku Wielkopolskim
Przewidywana wartość realizacji zadania: 913 978,00 PLN
Kwota pozyskanego grantu: 850 000,00 PLN
Finansowanie:
Unia Europejska: 714 000,00 PLN (78,12%)
Budżetu Państwa: 136 000,00 PLN (14,88%)
Wkład własny: 63 979,00 PLN (7%)
KOMUNIKAT
Wydziału Komunikacji Starostwa Powiatowego
w Grodzisku Wielkopolskim
ZMIANY PRZEPISÓW W ZAKRESIE REJESTRACJI POJAZDÓW !
Przypominamy, że od 1 stycznia 2024r. zmieniają się przepisy w zakresie rejestracji pojazdów!
Właściciel pojazdu będzie obowiązany złożyć wniosek o jego rejestrację w terminie 30 dni od dnia:
1. Nabycia pojazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
2. Dopuszczenia do obrotu przez organ Krajowej Administracji Skarbowej pojazdu sprowadzonego z terytorium państwa niebędącego państwem członkowskim Unii Europejskiej;
3. Sprowadzenia pojazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej z terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej.
W przypadku nabycia pojazdu w drodze spadku termin 30 dni, biegnie od dnia prawomocnego orzeczenia sądu o stwierdzeniu nabycia spadku albo sporządzenia aktu poświadczenia dziedziczenia.
W przypadku nabycia pojazdu, przez przedsiębiorcę prowadzącego działalność gospodarczą w zakresie obrotu pojazdami, wniosek o rejestrację pojazdu należy złożyć w terminie 90 dni.
Niezłożenie wniosku o rejestrację pojazdu, w wymaganym ustawowo terminie:
1. NIEPRZEKRACZAJĄCYM 180 dni, podlega karze pieniężnej w wysokości 500 zł za wyjątkiem przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w zakresie obrotu pojazdami, dla których kara pieniężna wynosi 1 000 zł.
2. PRZEKRACZAJĄCYM 180 dni, podlega karze pieniężnej w wysokości 1 000 zł za wyjątkiem przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w zakresie obrotu pojazdami, dla których kara pieniężna wynosi 2 000zł.
Ponadto, nadal na właścicielu pojazdu zarejestrowanego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej spoczywa obowiązek zawiadomienia starosty, w terminie 30 dni, o:
1. zbyciu pojazdu;
2. zmianie stanu faktycznego wymagającej zmiany danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym.
Niezawiadomienie starosty o zbyciu pojazdu, w wymaganym terminie podlega karze pieniężnej w wysokości 250 zł.
Zgodnie z ww. przepisami, od 1 stycznia 2024r. zawiadomienia o zbyciu pojazdu dokonuje się u starosty właściwego ze względu na miejsce zamieszkania (siedzibę) lub czasowego zamieszkania.