Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
Ustawienia

Szanujemy Twoją prywatność. Możesz zmienić ustawienia cookies lub zaakceptować je wszystkie. W dowolnym momencie możesz dokonać zmiany swoich ustawień.

Niezbędne pliki cookies służą do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej i umożliwiają Ci komfortowe korzystanie z oferowanych przez nas usług.

Pliki cookies odpowiadają na podejmowane przez Ciebie działania w celu m.in. dostosowania Twoich ustawień preferencji prywatności, logowania czy wypełniania formularzy. Dzięki plikom cookies strona, z której korzystasz, może działać bez zakłóceń.

Więcej

Tego typu pliki cookies umożliwiają stronie internetowej zapamiętanie wprowadzonych przez Ciebie ustawień oraz personalizację określonych funkcjonalności czy prezentowanych treści.

Dzięki tym plikom cookies możemy zapewnić Ci większy komfort korzystania z funkcjonalności naszej strony poprzez dopasowanie jej do Twoich indywidualnych preferencji. Wyrażenie zgody na funkcjonalne i personalizacyjne pliki cookies gwarantuje dostępność większej ilości funkcji na stronie.

Więcej

Analityczne pliki cookies pomagają nam rozwijać się i dostosowywać do Twoich potrzeb.

Cookies analityczne pozwalają na uzyskanie informacji w zakresie wykorzystywania witryny internetowej, miejsca oraz częstotliwości, z jaką odwiedzane są nasze serwisy www. Dane pozwalają nam na ocenę naszych serwisów internetowych pod względem ich popularności wśród użytkowników. Zgromadzone informacje są przetwarzane w formie zanonimizowanej. Wyrażenie zgody na analityczne pliki cookies gwarantuje dostępność wszystkich funkcjonalności.

Więcej

Dzięki reklamowym plikom cookies prezentujemy Ci najciekawsze informacje i aktualności na stronach naszych partnerów.

Promocyjne pliki cookies służą do prezentowania Ci naszych komunikatów na podstawie analizy Twoich upodobań oraz Twoich zwyczajów dotyczących przeglądanej witryny internetowej. Treści promocyjne mogą pojawić się na stronach podmiotów trzecich lub firm będących naszymi partnerami oraz innych dostawców usług. Firmy te działają w charakterze pośredników prezentujących nasze treści w postaci wiadomości, ofert, komunikatów mediów społecznościowych.

Więcej
Piątek, 16 maja 2025
Imieniny: Andrzej, Małgorzata, Wieńczysław
deszcz
12°C

FUNKCJONOWANIE STAROSTWA POWIATOWEGO W GRODZISKU WIELKOPOLSKIM OD DNIA 14 PAŹDZIERNIKA 2020 ROKU

Ocena 0/5

Mając na uwadze konieczność przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się koronawirusa SARS-Cov-2 od dnia 14 października 2020 r. Starostwo Powiatowe w Grodzisku Wielkopolskim wprowadza następujące ograniczenia w funkcjonowaniu:

1. Zasadą obowiązującą w Starostwie w czasie epidemii jest minimalizowanie przemieszczania się i kontaktu osób we wszystkich obiektach Starostwa, w szczególności zachowywanie dystansu społecznego między osobami, wynoszącego minimum 1,5 metra.

2. We wszystkich obiektach Starostwa (budynki i miejsca przed budynkami, parkingi, place) obowiązuje bezwzględny nakaz zakrywania ust i nosa zgodnie z aktualnymi, powszechnie obowiązującymi przepisami prawa w zakresie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii. Osoba, która bezpodstawnie odmówi wykonania powyższego obowiązku zobowiązana jest opuścić budynek Starostwa.

3. Zakazuje się przebywania na terenie Starostwa osób chorych lub z podejrzeniem choroby COVID-19.

Zaleca się klientom, aby w miarę możliwości, we wszystkich sprawach prowadzonych przez Starostwo kontaktowali się z pracownikami telefonicznie lub mailowo, a korespondencję przesyłali pocztą tradycyjną lub za pośrednictwem ePUAP.

Numery telefonów i adresy mailowe do poszczególnych Wydziałów są dostępne na stronie internetowej
lub w Biuletynie Informacji Publicznej
Wykaz numerów telefonów, pod które należy dzwonić w celu uzyskania informacji lub umówienia wizyty wywieszone są także na drzwiach budynków Starostwa.

Starostwo przyjmuje klientów na następujących zasadach:

  1. do budynków Starostwa można wejść wyłącznie w celu załatwienia sprawy mieszczącej się w zakresie kompetencji powiatu grodziskiego,
  2.  do budynku A przy ul. Żwirki i Wigury 1 wejść można wyłącznie w celu złożenia dokumentów w Biurze Obsługi Mieszkańca lub w celu załatwienia indywidualnej sprawy, odebrania dokumentów lub zapoznania się z aktami sprawy,
  3.  do budynku B przy ul. Żwirki i Wigury 1 wejść można wyłącznie w celu załatwienia indywidualnej sprawy, odebrania dokumentów lub zapoznania się z aktami sprawy, przy czym zasady obsługi przez Wydział Komunikacji określone są w dalszej części,
  4.  do budynku przy ul. Mossego 14 wejść można wyłącznie w celu załatwienia indywidualnej sprawy, odebrania dokumentów lub zapoznania się z aktami sprawy, po wcześniejszym telefonicznym umówieniu na dany dzień i godzinę,
  5.  do budynku przy ul. Rakoniewickiej 40 wejść można wyłącznie po wcześniejszym telefonicznym umówieniu na dany dzień i godzinę, dokumenty należy składać w budynku A Starostwa przy ul. Żwirki i Wigury 1,
  6.  klienci mogą przebywać wyłącznie w wyznaczonych do tego obszarach,
  7.  dopuszczalna liczba klientów przebywających, w tym samym czasie, w jednym pomieszczeniu wynosi 1 osobę na jedno stanowisko obsługi, z wyłączeniem pracowników; powyższego ograniczenia nie stosuje się do:


    a) dziecka do ukończenia 13. roku życia,

    b) osoby z orzeczeniem o niepełnosprawności, osoby z orzeczeniem o stopniu niepełnosprawności, osoby z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego lub osoby, która ze względu na stan zdrowia nie może poruszać się samodzielnie,

    c) osoby o ograniczonej możliwości prowadzenia własnych spraw w urzędzie,

    d) osoby wymagającej pomocy tłumacza,

    e) innej osoby, w przypadkach wynikających z odrębnych przepisów.

  8. zapoznanie się z aktami sprawy odbywa się w miejscu do tego wyznaczonym w obecności pracownika Starostwa,
  9. kasa w Starostwie jest nieczynna, płatności można dokonywać wyłącznie drogą elektroniczną,
  10. zawieszona pozostaje możliwość osobistego składania skarg i wniosków;
  11. zawieszone pozostaje osobiste udzielanie porad prawnych w punkcie nieodpłatnej pomocy prawnej w Starostwie, nieodpłatne porady prawne udzielane są telefonicznie pod numerem telefonu 791 719 710; szczegółowe zasady udzielania nieodpłatnych porad prawnych zamieszczone są na stronie internetowej:  http://bip.pgw.pl/Article/get/id,52554.html

 

Istnieje możliwość wrzucenia korespondencji do skrzynki podawczej ustawionej przy wejściu do Starostwa (budynek A, ul. Żwirki i Wigury 1 w Grodzisku Wielkopolskim). W takim przypadku osoba wnosząca korespondencję nie otrzyma potwierdzenia złożenia dokumentu/ów. W przypadku skorzystania z tej możliwości Starostwo prosi o podanie w składanych dokumentach numeru telefonu kontaktowego i/lub adresu e-mail.

Klienci Wydziału Komunikacji obsługiwani są wyłącznie na podstawie biletu pobranego z biletomatu znajdującego się w holu budynku B Starostwa. Liczba dostępnych biletów w biletomacie jest ograniczona. Po wyczerpaniu dziennego limitu biletów Klienci mogą wrzucić korespondencję do skrzynki podawczej.

Istnieje możliwość zarezerwowania terminu wizyty w Wydziale Komunikacji drogą elektroniczną https://bezkolejki.eu/spgrodziskwlkp/Reservation.

W trakcie oczekiwania Klienci zobowiązani są do zachowania dystansu społecznego między osobami, wynoszącego minimum 1,5 metra oraz przestrzegania nakazu zakrywania ust i nosa.

 

Klienci przebywający na terenie Starostwa obowiązani są do:

  1.  zachowania dystansu społecznego i przestrzegania obowiązku zakrywania ust i nosa,
  2.  zdezynfekowania dłoni zaraz po wejściu do budynku, przy użyciu środka do dezynfekcji rąk lub założenia rękawiczek jednorazowych,
  3.  przestrzegania granic obszarów wyznaczonych do obsługi klientów,
  4.  przestrzegania instrukcji bezpieczeństwa udzielanych przez pracowników Starostwa.

 

 

powrót do kategorii
Poprzedni Następny

Dodaj komentarz

Spodobała Ci się informacja? Zostaw nam swoją opinię
- to dla Ciebie staramy się być najlepsi, a Twoje zdanie bardzo nam w tym pomoże!
Twoja ocena
Ocena (0/5)

Pozostałe
aktualności

Włącz powiadomienia WebPush
Dziękujemy, teraz zawsze będziesz na bieżąco!
Przeglądasz tę stronę w trybie offline.
Przeglądasz tę stronę w trybie online.
Powiat Grodziski

KOMUNIKAT
Wydziału Komunikacji Starostwa Powiatowego
w Grodzisku Wielkopolskim

ZMIANY PRZEPISÓW W ZAKRESIE REJESTRACJI POJAZDÓW !

Przypominamy, że od 1 stycznia 2024r. zmieniają się przepisy w zakresie rejestracji pojazdów!

Właściciel pojazdu będzie obowiązany złożyć wniosek o jego rejestrację w terminie 30 dni od dnia:
1.     Nabycia pojazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
2.  Dopuszczenia do obrotu przez organ Krajowej Administracji Skarbowej pojazdu sprowadzonego z terytorium państwa niebędącego państwem członkowskim Unii Europejskiej;
3.     Sprowadzenia pojazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej z terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej.
W przypadku nabycia pojazdu w drodze spadku termin 30 dni, biegnie od dnia prawomocnego orzeczenia sądu o stwierdzeniu nabycia spadku albo sporządzenia aktu poświadczenia dziedziczenia.
W przypadku nabycia pojazdu, przez przedsiębiorcę prowadzącego działalność gospodarczą w zakresie obrotu pojazdami, wniosek o rejestrację pojazdu należy złożyć w terminie 90 dni.
Niezłożenie wniosku o rejestrację pojazdu, w wymaganym ustawowo terminie:
1.     NIEPRZEKRACZAJĄCYM 180 dni, podlega karze pieniężnej w wysokości 500 zł za wyjątkiem przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w zakresie obrotu pojazdami, dla których kara pieniężna wynosi 1 000 zł.
2.     PRZEKRACZAJĄCYM 180 dni, podlega karze pieniężnej w wysokości 1 000 zł za wyjątkiem przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w zakresie obrotu pojazdami, dla których kara pieniężna wynosi 2 000zł.
Ponadto, nadal na właścicielu pojazdu zarejestrowanego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej spoczywa obowiązek zawiadomienia starosty, w terminie 30 dni, o:
1.    zbyciu pojazdu;
2.    zmianie stanu faktycznego wymagającej zmiany danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym.
Niezawiadomienie starosty o zbyciu pojazdu, w wymaganym terminie podlega karze pieniężnej w wysokości 250 zł.
Zgodnie z ww. przepisami, od 1 stycznia 2024r. zawiadomienia o zbyciu pojazdu dokonuje się u starosty właściwego ze względu na miejsce zamieszkania (siedzibę) lub czasowego zamieszkania.